14 Ağustos 2008 Perşembe

Vize Hazırlıkları

Öss hazırlıklarından daha meşakkatli olabilir, duruma göre. Yarın sabah itibari ile vize görüşmem var, döndükten sonra daha aydınlatıcı olabilirim bazı konularda, ancak yine de bikaç şey yazayım dedim.

Öncelikle, öğrenci vizesi için başvuruyoruz, ancak göçmenlik için başvuranlar kadar belge istiyorlar bizden nedense. İstanbuldaki konsoloslukta istenen belgeler ile Ankaradaki konsolostukta istenenler farklı. Ankarayı merkez kabul edip, türkiye haritasına göre batısında kalanlar İstanbul dan, doğusunda kalanlar ise Ankara dan alıyor vizesini. Ankaradan alacaklar bu konuda daha şanslılar, çünkü herhangi bir belgenin çevirisi istenmio Ankara da. İstanbulda ise inanılmaz paraları noter-yeminli tercüman mutualist yaşam formuna yediriyoruz malesef.

İşin ilginç tarafı, bütün belgeleri hazır olan, ve görüşmesi yaklaşık 3 dakika süren insanlara dahi sudan sebeplerle -ki bu sebepler sudan olduklarından olsa gerek, söylenmiyor başvuru sahibine- vize verilmemektedir. İnsanlar türlü yokuşlara sürülmekte, Alamanyalardan bloke hesap açtırmaları bile istenmektedir.

Her belgenin aslı ve 2 tane fotokopisini götürüyorum, fotokopi 50 ykr fiyatında imiş konsoloslukta, durduk yere yolunmayalım. Kabul belgemizin sadece İngilizcesi gelmişti, Almancası için rica etmiştik karşıdaki koordinatorümüze, yollamış saolsun, ancak okulumuzdaki 'gelen evrak' ismi verilen, okula gelen envai çeşit postanın ilk adresi olan odada gözden kaçması üzerine kaybolmaya yüz tutmuştu ki, zar zor edindim vize görüşmeme 1 gün kala. Bu belge kaybolma hikayesini bilahare anlatırdım ancak blog'umu okulun resmi sitesine koymak amaçlı ab ofisine sunacağım için sansürlüyorum. Öğrenmek isteyen pm atabilir canlarım.

Yarın sabah, saat sabahın 7sinde konsoloslukta olacağım, belgelerimin tam olduğunu umuyorum, ancak konsolosluğun resmi sitesinde de dediği gibi oradaki görevli bizden normalde gerekmeyen 'keyfi' belgeler de isteyebilir, istenmesin benden, dua edin bana, başka pürüz çıkmasın..

Hiç yorum yok: