3 Ağustos 2008 Pazar

L'auberge Espagnole: based on a true story


Ekşisözlük teki Erasmus balistik incelemelerim esnasında, bu filme rastladım. Film, erasmus öğrencisi olmuş suser ler tarafından şiddetle tavsiye ediliyordu. ama oldukça eski bir yapım olması nedeni ile, hemen bir kopyasını bulamadım dvd nin(neden indirmedin internetten diye içinden geçirenlere 2 lafım var, birincisi lost, ikincisi de adsl 4gb kotası).

velhasıl, stajyer arkadaşlarımdan bir tanesinin koç üniversitesindeki interneti sömürmesi ile meydana gelmiş devasa film arşivindeki filmlerden biri olduğunu farkettim ve filmi edindim. Filmin konusu, başroldeki fransız oğlan Xavier'in erasmus programı ile Barcelona-Ispanya ya gitmesi, kalması ve dönmesi şeklinde özetlenebilir. Eh, bu durumda ana temanın direkt olarak beni ve benim gibileri çekmiş olmasını yadırgamazsınız eminim.


Neyse, filmi izlemeye başladım. Fransız-Ispanyol ortak yapımı olan film, küçük Xavier imizin yaşadığı zorlukları, kimlik problemlerini, özlemleri, yeniliklere karşi reflekslerini, alışkanlıkları ertelemesini ve tipik 'erasmus depresyonu' nu gayet başarılı şekilde anlatıyor. Kalacak yer sıkıntısı yaşayan Xavier, bir ingiliz, bir ispanyol, bir danimarkali, bir alman ve bir italyanın (bir belçikalı da var sonradan dahil oluyor kızcağız) birlikte yaşadığı bir dairede buluyor kendini.

Bütün ülkelerdeki ab ofislerinin aynı olduğunu, bürokratik işlemlerin karmaşık olduğunu, ne olursa olsun annelerin hep aynı olduğunu, almanların düzenli, italyanların pervasız, ingilizlerin asi olduğunu, sevgiliden ayrılmanın zor olduğunu, gitmenin de kalmanın da çok zor olduğunu bu filmde görmüyorsunuz, adeta yaşıyorsunuz. Daha gitmeden, erasmusa başlamadan bi tur gidip geliyosunuz adeta, bazen gözleriniz doluyor, bazen midenizdeki lastik top takla atıyor. Ispanya yı sevdiriyor, erasmus için gaz veriyor film deli gibi.

Bağlamak gerekirse, izleyin derim efenim, hatta şöyle ki edinmek isteyene ulaştırabilirm bile filmin bir kopyasını. Hayatınızı değiştiren filmlerden biri olmaya adaydır kendisi, çorbada bi tuzumuz olur fena mı!

ps: bu filmde yaklaşık 5 farklı lisan konuşuluyor, ve bu filmi altyazısız izleyebildiğim gün, benim en mutlu günüm olacak :)

Hiç yorum yok: