8 Eylül 2008 Pazartesi

Mission Impossible: Dosya Teslimatı

Erasmus aday adaylığınız, adaylığa dönüştükten sonra, yani artık resmen bir erasmus yolcusu olduğunuz kesinleştiğinde, hazırlamanız gereken 3 dosya çıkar karşınıza. 3 birbirinin kopyası dosya, içerisinde yaklaşık 13 ayrı belge bulunur efenim. Hazırlaması ise, tam 6(yazıyla altı) ay sürer, süründürür, bürokrasi ile tanıştırır, tanıştırmakla da kalmaz, içli dışlı yapar, kaynaştırır bi güzel..

İlk belge, erasmus macerasına başladığınızda ilk tanıştığınız belge olan başvuru belgesidir, son belge ise dönemin ytü katkı payı dekontudur (yıldızda 4. seneme giriyorum, daha önce bu makbuz hiçbir zaman işe yaramamıştı, kayıt olurken bile.. erasmusun bir artısı daha işte size, benim makbuz işe yaradı diyebilene ne mutlu :P ) . En çetrefilli, elde edilip dosyalanması en zor belge açıkara vize fotokopisidir, uğrunda ne paralar ne zamanlar harcanır ben bilirim. Birkaç çeşit sözleşme, beyanname ve vekaletname ile dosya kullanıma hazır hale getirilebilir.

Bugün dosyamı Burcu hanıma teslim etmiş bulunuyorum. Kabul etmek gerekirse, biraz duygulandım dosyayı teslime ederken.. Alelade bir dosyaydı, maddi değeri toplasan 5 ytl etmezdi belki ama, onu hazırlarken harcadığım çaba, döktüğüm ter, yaşadığım heyecan dosyayı özel yapandı. Hele ki o dosyanın meyvesi, Erasmus; kesinlikle pay sahibi idi midemdeki beton etkisinde.. 

"Ab ofisine ilk gittiiğim günü hatırlıyorum, yazın ortası,sıcak bir hava, Burcu hanım masasında oturuyor, ve ben ne soracağımı bile tam olarak bilemiyorum.. Ne ki bu erasmus şeysi, nasıl oluyor diyorum,

-bir flaş çakıyor-

tekrar ab ofisindeyim ve gitmeme 3 hafta kalmış, Burcu hanım artık Burcu abla olmuş benim için, elimde dosyam, veriyorum, bitiyor.."

Erasmus bir hayaldir, kesinlikle spontane gelişen, bitmesini istemeyeceğiniz bir hayal..

Ben başlıyorum, son 3 hafta..

Hiç yorum yok: